​Enthousiasme alom bij eerste Business Open Congres

15 november 2013 – Onder het motto ‘Kennis, Kennissen & Inspiratie’ organiseerde Business Open haar eerste landelijke congres in The Awarehouse van Interface. Ruim 100 leden en hun introducés waren getuige van deze bijeenkomst. Het doel was de leden van de 20 verschillende Business Open Clubs met elkaar in contact te brengen en het uitwisselen van kennis en inspiratie.

Inspirerende verhalen

Het middagprogramma werd ingeleid door Kees de Jong, succesvol ondernemer en specialist op het gebied van groei. Met een humorvolle en vlotte presentatie wees hij de ondernemers in de zaal op de kenmerken van succesvolle ondernemingen: ambitie, de mogelijkheid om zelf te veranderen en een excellente uitvoering. Tot slot gaf hij tips hoe hier als ondernemer aan te voldoen.

Aansluitend waren de podia voor de leden van Business Open zelf. In drie verschillende zalen spraken in totaal elf leden over hun vakgebied. De thema’s liepen zeer uiteen: van subsidie en BTW tot aan social media en zeer persoonlijke verhalen van diverse ondernemers. Vorm & Decor toonde hun best practices voor onder meer Disney en Joop van den Ende. Gastheer Interface presenteerde hoe zij eraan werken om het duurzaamste bedrijf te wereld te blijven.

Het congres werd afgesloten met een gezellige netwerkborrel, waar naast de lekkere hapjes van de cateraar, Wijnhuis Zuid uit Amsterdam een proeverij verzorgde en er Pekingeend geserveerd werd door Restaurant Chung uit Rotterdam.

Hoge opkomst

De organisatie kijkt terug op een groot succes. “De reacties van vele bezoekers waren zeer lovend en ook de opkomst was boven verwachting. Vooral dat laatste laat zien dat Business Open een hele mooie club mensen bij elkaar is.” aldus Rein Korthals Altes. “De effectiviteit van een netwerkclub hangt voornamelijk af van de betrokkenheid van de leden. Die is ongekend hoog. Dat blijkt wel met een opkomst van meer dan 100%. Waar andere congressen vaak lijden onder last minute afzeggingen en no shows, kwamen er hier uiteindelijk meer mensen op af dan er op de deelnemerslijst stonden.”

Met dit succes achter de rug kijkt de organisatie alweer naar voren. Een vervolg gaat er zeker komen, maar eerst richt Business Open zich op de volgende special events: Nightgolf op 13 december en de kerstontbijten.

Voor volgend jaar staat verdere groei van het aantal clubs en leden gepland. Met de adviezen van Kees de Jong moet dat zeker goed komen, want de combinatie van kleinschalige, zakelijke ontbijtbijeenkomsten, golf en events kan op erg veel enthousiasme rekenen.