Business Open Nederland verwelkomt 400ste lid

​​Afgelopen woensdag werd Peter Huijsmans van Crowe Horwath Foederer bij Business Open Lelystad in het zonnetje gezet. Hij werd verwelkomd als het 400ste lid van Business Open Nederland.

Landelijk netwerken

In 5 jaar tijd is Business Open uitgegroeid tot een landelijk netwerk bestaande uit zo’n 30 regionale business clubs. Eenmaal lid van een Business Open club komt men ook eenvoudig in contact met leden van andere clubs. Ondernemers kunnen zo lokaal, regionaal als landelijk netwerken.

De ambitie is om in 2016 door te groeien naar meer dan 40 clubs, waardoor er voor iedereen nog meer netwerkmogelijkheden in de regio zijn. Daarnaast is Business Open ook een kwaliteitsslag aan het maken. Door ondermeer trainingen aan te bieden op het gebied van pitchen, presenteren en strategisch netwerken. Bovendien worden er met steeds meer gerenommeerde partijen bedrijfslidmaatschappen afgesloten. Veel bedrijven opereren landelijk door middel van regionaal gerichte vestigingen. Een structuur waar Business Open Nederland erg goed op aansluit.
Business Open clubs bestaan uit groepen van rond de 20 ondernemers die elkaar elke 14 dagen treffen tijdens een lunch- of ontbijtbijeenkomst. Doel van de bijeenkomsten is het verkrijgen van introducties en aanbevelingen bij bedrijven uit het netwerk van de tafelgenoten. Binnen elke club geldt branche-exclusiviteit, waardoor er geen vakgenoot toe kan treden en men een sterke positie heeft ten opzichte van de concurrentie.
Business Open gelooft dat netwerken enkel tot succes leidt als het zowel aangenaam als effectief is. “Het gaat immers om het leggen en onderhouden van relaties tussen mensen.” Vandaar dat er naast het zakelijke aspect ook veel oog is voor het sociale aspect. Hiertoe is een formule ontwikkeld waarbij ondernemers op ongedwongen wijze bespreken wat ze voor elkaar kunnen betekenen.

Business Open clubs

Business Open clubs bestaan uit groepen van rond de 20 ondernemers die elkaar elke 14 dagen treffen tijdens een lunch- of ontbijtbijeenkomst. Doel van de bijeenkomsten is het verkrijgen van introducties en aanbevelingen bij bedrijven uit het netwerk van de tafelgenoten. Binnen elke club geldt branche-exclusiviteit, waardoor er geen vakgenoot toe kan treden en men een sterke positie heeft ten opzichte van de concurrentie.

Aangenaam effectief netwerken

Business Open gelooft dat netwerken enkel tot succes leidt als het zowel aangenaam als effectief is. “Het gaat immers om het leggen en onderhouden van relaties tussen mensen.” Vandaar dat er naast het zakelijke aspect ook veel oog is voor het sociale aspect. Hiertoe is een formule ontwikkeld waarbij ondernemers op ongedwongen wijze bespreken wat ze voor elkaar kunnen betekenen.

Daarnaast is er het element golf. “Dat is de ideale netwerksport”, aldus Robbert Trimbos, directeur van Business Open Nederland. “Tijdens het golfspel heb je 2 uur de tijd elkaar beter te leren kennen en heb je een heel ander gesprek dan wanneer je op kantoor met elkaar afspreekt. Zo kom je veel sneller tot elkaar, waardoor je ook veel eerder tot zaken komt. Dankzij die visie wist Business Open de eerste jaren steeds een 100% groei te realiseren en na vorig jaar een bewuste pas op de plaats te hebben gezet, zijn we nu dus weer hard aan het uitbreiden, want het is gewoon heel gaaf als je ziet wat al die leden voor elkaar omzet genereren.”