Omring je met de juiste mensen, word sterker en neem betere beslissingen

Ontdek hoe jij je bedrijf laat groeien, meer gedaan krijgt en er nooit meer alleen voor staat”

Jij wilt groeien met je bedrijf. Dat staat als een paal boven water. Toch bekruipt je steeds vaker het gevoel dat je tegen de stroom oproeit. En dat levert je niks op.

Natuurlijk, het is een lastige tijd. Maar jij wilt door. Niet bij de pakken neerzitten. Stappen zetten.

De vraag is: Hoe pak je dit aan.
Het antwoord: Omring je met de juiste mensen.

Ondernemen is best eenzaam. Jij bent in je eentje verantwoordelijk voor je bedrijf. Zeker, er zijn mensen die wel even naar je willen luisteren. Die een advies voor je hebben. Maar, je wilt ze niet steeds lastigvallen. En eerlijk, ze snappen je niet…….

Je weet als de juiste mensen met je meedenken, dan twijfel je niet langer. Nee je komt in actie……

Met je huidige koers kom je er niet

De laatste maanden is het heel duidelijk geworden: je komt niet waar je wezen wilt met je bedrijf.

Afwachten totdat deze storm is gaan liggen? Geen optie. De oude tijden komen niet terug. Jij moet je bakens verzetten.

Die veranderingen hebben invloed op jouw manier van ondernemen. Online is een blijvertje. Dat is wel duidelijk.

Maar wat is nú nodig om je bedrijf verder te ontwikkelen?

Je piekert je suf, je voelt je eenzaam. Al die besluiten die je moet nemen —alleen. Ondertussen schreeuwen vragen om antwoord.

  • Hoe zorg je dat je aanbod online beschikbaar komt? Want (nieuwe) klanten vinden nu niet de weg naar je.
  • Wat bied je nog offline aan? Je hebt ook klanten die dat enorm waarderen. Sterker nog, als je helemaal naar online gaat, dan haken ze af.
  • Wat ga je met je prijsstelling doen? De waarde die je online en offline biedt is hetzelfde. Die investering moet je bovendien ook terugverdienen. In de markt zie je alleen maar dat online goedkoper is.
  • Welke tools en systemen heb je nodig? De keuze is enorm. Verkeerd kiezen? Je moet er nu zeker niet aan denken.
  • En waar haal je die kennis vandaan? Je ziet nu al door de bomen het bos niet meer.
  • Helder is: de omslag naar online kost je geld. Maar hoe weet je dat het geen weggegooid geld is? En het je nieuwe klanten op gaat leveren?
  • En dan heb je het nog niet over TIJD. Want deze move doe je niet op een achternamiddag…....

Eigenlijk is het best knap dat je business nog draait. Alleen: hoe lang duurt dit nog? Want je weet:

  • Je klant bestelt steeds vaker online —maar steeds minder bij jou.
  • Je krijgt steeds minder klanten via mond-tot-mond reclame. Want wie beveelt nu een bedrijf aan dat niet meegaat met de tijd?
  • De concurrenten tetteren in de markt dat zij online en offline bieden. Net wat de klant wil — argh…

Er is geen ontkomen meer aan. Het is pompen of verzuipen.
Gelukkig hoef je het niet alleen uit te vinden. Er zijn meer ondernemers die worstelen met dit soort vragen. En er zijn ook ondernemers die ze adequaat oplossen. Wat nu als jij je omringt met dat soort mensen?

Stel je eens voor hoe jouw bedrijf er dan over 6 maanden uitziet

· Iedere dag rammelen (nieuwe) klanten aan je deur. Klanten met wie jij graag werkt.

· Jij beslist wie je het beste kunt helpen en hoe. Het geeft je echt dat gevoel van vrijheid. Daarom ben je gaan ondernemen.

· Vol energie spring je ‘s ochtend je bed uit. Zin om in actie te komen. Je weet precies wat je vandaag gaat aanpakken. Je snapt niet dat het ooit anders was.

· Nee, het is niet ineens allemaal rozengeur en maneschijn. Wel heb je de zekerheid dat je het wiel niet opnieuw hoeft uit te vinden. Je staat er niet langer alleen voor. Dat geeft je zelfvertrouwen.

· En het mooiste: Je helpt nu meer mensen maar het kost je minder tijd. Je bedrijf groeit.

Hoe kom je daar?

Je hebt de laatste maanden ontelbare webinars gevolgd. Meegedaan met challenges. En niet te vergeten die boeken…….. resultaat? Steeds meer twijfel.

Maar eerlijk? Je weet het best… Het ligt natuurlijk maar aan één ding… Alleen, tsja, het is best lastig om dat hardop te zeggen.

Daarom zal ik het voor je doen: JE KOMT NIET IN ACTIE.
Dat is het.

Het ligt aan jou. Jij komt niet in beweging. En daar zijn natuurlijk honderdduizend redenen voor, kijk maar.

Maak kennis met een paar van je vijanden

Vijand 1: Je denkt dat je te weinig kennis hebt. Je blijft maar informatie en kennis verzamelen. Je weet nooit of je genoeg weet. En daardoor kom je nooit in actie en gebeurt er niks.

Vijand 2: Angst dat je verkeerd kiest. Je bent bang dat je de verkeerde investeringen doet. Dat ze niet blijken te werken en je ze niet terugverdient. Daarom kies je niets.

Vijand 3: Je gelooft niet écht dat je het kunt. Misschien gooi je bij tegenslagen het bijltje er wel bij neer. En als je iedereen moet geloven, dan komen die tegenslagen absoluut. Moet je dan maar stoppen met ondernemen?

Toen jij leerde lopen ging dat stapje voor stapje. En met hulp van anderen. Viel je, dan werd je weer op je voetjes gezet. Je kreeg applaus als je iets verder kwam. Dat gaf jou zelfvertrouwen. En je stond er niet alleen voor. Zo heb je geleerd om te rennen.

Dat geldt ook voor jou als ondernemer. Als je stappen zet komt je doel dichterbij. Fijn toch als je hulp krijgt als je valt. En niet steeds alleen hoeft op te krabbelen.

Dat wil jij toch ook?

De oplossing: Verzamel de juiste mensen om je heen

Je omgeving is uiteindelijk altijd sterker dan jouw wil. Met de juiste mensen om je heen, neem jij dus gewoon betere beslissingen. Goed nieuws; In een Mastermind werk je samen met andere deelnemers en mij aan je bedrijf. Zeker, in het begin kost dat tijd. Maar je stelt je plannen niet langer uit — je doet ze gewoon.

En loop je vast? Geen probleem. Kennis en ervaring is altijd binnen handbereik in de online community. Dat scheelt echt bakken met tijd en een hoop frustratie. En weet je? Masterminden inspireert. Stappen zetten wordt leuk en is verslavend. Het geeft jou zelfvertrouwen. Je legt je lat steeds een stukje hoger. Zo haal jij het resultaat dat jij voor ogen hebt.

Kosten? De investering voor Business Open leden is 2776 euro, dit betreft 8 termijnen van 347 euro. Of betaal in 1x 2500 euro.

Meer weten? www.mastermindinstituut.nl/mastermind-groep-2/ Of een intake inplannen? Neem contact op met Lous van Haarst - Mastermind Instituut lous@mastermindinstituut.nl

Agenda